Skip to content
July 18, 2009 / rinta chos

I’m a high school student.

Hey folks. I haven’t write in a long time.Particularly,I haven’t write in English in  a long time that I might forget how to write in English and I might forget that writing is so much fun

Anak sekolah kelas 3 SMA.

Anak sekolah kelas 3 SMA.

So I’m a high school student.again.

I’m not done with high school, while almost all my friends are done with high school, they’re all graduating in 2009, while I probably have to wait till 2010, or probably not.

Actually I took that freakin shit SNMPTN test.
But dude! I only got 1 week to study all the things I already forgot, I’m lost and I know that it’s almost impossible for me to pass the test.However, Impossible is Nothing, right? I gotta believe that I’m capable to pass the test and I’m capable to be UI’s student.I do anything I could and I’ll just let God do the rest.

I spent about a week in Malaysia and Singapore with my family, we had some tour going on, it was fun, it’ll be more fun if only my cousins are older and can take care of theirself.I got back from Singapore on July 14th and July 15th I went to school.

How was it to be in school again?
It was weird.I put my uniform and I feel stupid, thinking why do we have to wear uniform, it’s kinda unessecary.But then I think about Indonesian’s personality, a personality that love to show what they have, everyone’s want to be the most fashionable and well you know what I mean.People tend to not care about other people’s feeling who can’t even afford a new shirt or new shoes.Indonesia still not capable for an education system similar to United States.

Anyway.I went to school and it was 6.45 and I just realized that there’s a new rule that we have to be on school at 6.30.What a goddamn stupid rule.But I think it’s much better than the previous rule.But seriously, 6.30?

I walked to XII IPS.
Damn.Where’s Lidya? Xika, Mya, Arab, Dhyas, Gea, Tasya, Riris, Anita, Citta, Fitri, Hanica, Opah, Adis, Cicong, Pandu, Biva, Tommy, Hanna, Laura, Dita, Venti, Juliva, Ella, Ega, Tika, Dini, Umar, Achong, Fredi, Asfian, Cheri, Mila, Kezia, Indi?

Oh right.It’s not Social 2009 anymore.They’re all graduated.
It’s a different XII IPS. It’s Social 2010.New people, different atmosphere.
My chairmate is not Lidya anymore.I’m not sitting in front of Mya and Xika anymore.I can’t walk around and talk to everyone yet, they don’t know me, I’m a stranger in a new place.Once again, I’m a stranger…

I was a stranger in United States.
Now I’m a stranger in my own country.

————————————————————————————————-

Gue berharap gue akan dapat SNMPTN.
Bukannya gue gak suka sama IPS 2010, gue suka kok sama anak anaknya.
Kocak kocak dan mereka semua baik sama gue.Kalo dipikir pikir seru juga bisa sekelas sm ips2010, apalagi anak ips2010 ternyata sama camen nya kayak ips 2009 .Dan mungkin karena temen temen gue udah gada semua, gue jadi lebih bisa fokus belajar, atau mungkin kebalikannya? karenatemen gue gada semua akhirnya gue malah gak niat masuk sekolah dan jadi tambah males?

Temen baru hehe.IPS 2010. Ki-Ka : Binar, Asti, Dey, Anggi, Moy, Imes, gua. Yang motoin namanya Ujang.

Temen baru hehe.IPS 2010. Ki-Ka : Binar, Asti, Dey, Anggi, Moy, Imes, gua. Yang motoin namanya Ujang.

Honestly, I dont know.
Atmosfir yang sangat berbeda dikarenakan tidak ada lagi 2009 yang biasa gue liat membuat SMA Negeri 8 jadi seperti suatu sekolah yang sangat berbeda.

Gataulaaaaah heheheh. Pokoknya gue sekarang anak SMA!
Entah gue akan melanjutkan atau gue akan keluar di tengah jalan, gue hanya berharap apapun yang terjadi sama gue adalah yang terbaik buat gue.Amin.

E6AC24EB239AF8820B27945DEEC99DD8

9 Comments

Leave a Comment
  1. Kenny / Jul 18 2009 10:11 am

    Rinta ko ga nyariin gw? Huhu

    • rintacos / Jul 21 2009 1:15 am

      Bener kata Rino Ken, gue kan ngingetnya berdasarkan tempat duduk hehehe.
      maaaaffffff yaaaaa hehehehe. pantesan pas gue itung itung, duh ini kurang siapa lagi sih anak ips nya. taunya elo ken, ck ck. maaf banget deh ken, entar kalo bisa gue edit gue edit deh

  2. Rino / Jul 18 2009 1:31 pm

    Tidur terus sih ken, jadi terlupakan kan haha..

  3. erikaujang / Jul 19 2009 2:21 am

    “Temen baru hehe.IPS 2010. Ki-Ka : Binar, Asti, Dey, Anggi, Moy, Imes, gua. Yang motoin namanya Ujang”
    buset, muka aja ga nampang. tp gpp deh hahahha. hmmm gmn ya rin, lo cb tanya2 dey deh, dia kan jg awalnya 2009 bgt kok, lama kelamaan udah ikt 2010. dey aja bisa masa lo ga siccch?

    • rintacos / Jul 21 2009 1:16 am

      hahahah ujang ujang. sip deh, gue kayaknya cuma butuh waktu deh jang. secara begitulah gue pergi pergi masih 2009 semua tiba tiba masuk masuk mereka semua udah gak ada dan isinya jadi 2010 semua. untung kelas lo asik asik aja jang.

  4. Citta / Jul 21 2009 1:55 am

    lo keluar di tengah jalan terus UI donggggggggg asik kaaaan ga stranger lagi deh uououo

    • rintacos / Jul 21 2009 3:44 am

      Amin Cit, amiiiin hehehe.

  5. dey / Jul 30 2009 1:32 pm

    wah gw baru membaca,tenang aja rin dulu gw jg gitu.cuman emang dr gw nya terlalu syg sm 2009 jadi sampe skrg msh suka nyariin.rasanya kaya ada yg ilang.apakah lo juga?haha tapi 2010 juga oke kok lama2.menyenangkan dan asik hahaha

    • rintacos / Jul 31 2009 1:14 am

      iya dey, mungkin ini karena gue baru pertama tama kali ya..entar lama lama juga gue kebiasaan hehehe, mana lo dan anak2 ips 2010 nya juga baik banget sm gue ya jd pastinya entar gue kebiasalah tanpa 2009.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: